Voorgaand

EVS verbetert de kwaliteit van zijn gebruikersondersteuning dankzij een team van SPIE-consultants op de servicedesk.

Het bedrijf

EVS werd opgericht in 1994 en is de leider in live-videoproductietechnologieën. Als omroepcentrum en productiestudio vult EVS zijn aanbod aan producten en oplossingen aan met eSport, video-assistentie, replay en effecten, productieservers enz. Van de 500 medewerkers van het bedrijf werken er 300 op de hoofdzetel te Seraing.

De uitdaging 

De uitdaging van Yves Rolus, Manager IT Infrastructure & Service Desk ? Beschikken over een bekwaam intern Service Desk team met een continuïteit op lange termijn. De medewerkers van dit intern team wilden namelijk snel evolueren binnen het bedrijf en van functie veranderen. Hierdoor waren er vaak veranderingen in het team. Nochtans is het werkterrein van EVS zuiver IT gerelateerd, en dient de Service Desk erkend te worden als een echte businesspartner.

De oplossing 

Door de oplossing User Corner, SPIE Belgium – Division ICS werd een team van 3 bekwame SPIE profiel geplaats op de Services Deskt, zij zijn ter plaatse en sluiten volledig aan bij de bedrijfscultuur. Een andere troef van User Corner: er kunnen medewerkers van SPIE opgeleid worden tot bekwame back-ups die aan de verwachtingen van EVS voldoen en ingezet kunnen worden wanneer dat nodig is.

De balans 

Yves Rolus is tevreden met de drie consultants van SPIE. Hun deskundigheid en zelfstandigheid maakt tijd vrij voor de rest van het IT-team waardoor zij zich meer kunnen concentreren op projecten en minder op het operationele. Bovendien heeft de Manager een goede verstandhouden met de Accountmanager en is het beheer van het Service Desk team eenvoudiger dankzij de oplossing User Corner.

“Ik raad SPIE aan voor de dienst User Corner. Ik heb er een zeer positieve ervaring mee!”

Yves Rolus, IT Infrastructure & Service Desk Manager bij EVS.

You do not have access to view this content.

Related tags

Gerelateerde berichten :


Voorgaand