Voorgaand
african man making copies of documents

Elke organisatie moet een groot aantal documenten verwerken. Elke dienst heeft zijn eigen archieven en klasseringssystemen, die niet gestandaardiseerd zijn. Daardoor wordt het een zware klus om toegang te krijgen tot bepaalde informatie. Om de workflow van de werknemers beter te stroomlijnen en de toegang tot informatie en het terugvinden ervan te vergemakkelijken, moeten we moderne oplossingen voor documentenbeheer uitrollen.

Wat is documentenbeheer precies?

Documenten- en informatiebeheer in het algemeen gaat verder dan papier alleen. Een organisatie ontvangt immers allerhande soorten fysieke en digitale documenten. U kunt een factuur bijvoorbeeld per post of per e-mail ontvangen. Het document moet op dezelfde manier worden verwerkt om er nuttige informatie uit te halen en die eventueel met andere diensten te delen. De documenten die via verschillende kanalen binnenkomen, zijn moeilijk te centraliseren en vereisen een bepaalde verwerkingstijd doordat dit manuele handelingen vergt.

Wat kunnen deze oplossingen?

Er bestaan specifieke systemen voor documentbeheer die de verwerking van informatie vereenvoudigen en automatiseren. Twee mogelijkheden zijn:

1 – Informatie scannen en opslaan

Met deze oplossingen kunt u het document in kwestie scannen en ‘begrijpen’. Dankzij de OCR-technologie (Optical Character Recognition – optische tekenherkenning) herkent het instrument immers bepaalde informatie en slaat die automatisch op in een SQL-databank. Alle informatie wordt geïndexeerd, zodat elke werknemer ze kan raadplegen wanneer dat nodig is. Dit maakt het makkelijker om belangrijke informatie snel te bekijken en te delen.

2 – Vlotter papieren documenten scannen

Wanneer een medewerker een document scant op een multifunctionele printer die compatibel is met het systeem, kan hij of zij dit in een paar seconden rechtstreeks naar een cloud directory sturen (SharePoint, Google Drive, Dropbox, enz.). Elke gebruiker kan zijn of haar directory’s aanpassen aan zijn of haar behoeften om een moeizame hantering te vermijden. Het automatisch scannen en verzenden stroomlijnt de workflow en bespaart de werknemers heel wat tijd.

SPIE België ICS is er om u te ondersteunen

Geniet van meer dan 30 jaar ervaring in printing management en documentenbeheer van SPIE Belgium ICS. Onze commerciële en engineeringteams staan u bij tijdens de uitrol van uw volgende project om uw printingsystemen en documentenbeheer te moderniseren.

Wij zijn SPIE Belgium ICS, uw toekomstige partner.


Voorgaand